wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » KRATY POMOSTOWE ZGRZEWANE » Krata zgrzewana WEMA | 1300x1000 mm | 34x38 mm | 30x2 mm | ocynkowana
Krata zgrzewana WEMA | 1300x1000 mm | 34x38 mm | 30x2 mm | ocynkowanaKrata zgrzewana WEMA | 1300x1000 mm | 34x38 mm | 30x2 mm | ocynkowana
Krata zgrzewana WEMA | 1300x1000 mm | 34x38 mm | 30x2 mm | ocynkowanaKrata zgrzewana WEMA | 1300x1000 mm | 34x38 mm | 30x2 mm | ocynkowana

Krata zgrzewana WEMA | 1300x1000 mm | 34x38 mm | 30x2 mm | ocynkowana

Dostępność: Dostępny

Czas wysyłki: 48 godzin

Koszt wysyłki: od 25,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier DPD - 25,00 zł
Kurier DPD pobraniowy - 25,00 zł
JAS FBG - przesyłka paletowa - 200x100 cm - 300,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł

Numer katalogowy: T42152

Stan produktu: Nowy

Cena brutto: 261,45 zł

Cena netto: 212,56 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Kontakt
  • Kraty pod zamówienie

Przedmiotem oferty jest krata zgrzewana o wymiarach zewnętrznych 1300x1000 mm, wykonana z płaskownika nośnego 30x2 mm oraz pręta łączącego o średnicy 5 mm. Całość obramowana jest płaskownikiem gładkim o wymiarze 30x2, który stabilizuje i usztywnia całą konstrukcję. Dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii zgrzewania oporowego produkt jest trwały i niepodatny na odkształcenia.

 


Wykonanie

 

Kraty zgrzewane wykonywane są z określonej liczby płaskowników nośnych, które łączone są z prętami przy pomocy zgrzewania oporowego. Całość odbywa się na zautomatyzowanej linii produkcyjnej. W procesie tym w każdym miejscu wzajemnego stykania się płaskowników i prętów powstaje trwałe połączenie, które tworzy jednorodną konstrukcję o dużo większej stabilności oraz odporności na obciążenia, skrzywienia i wibracje w porównaniu do innych rodzajów krat.


 


Parametry

 

Wymiar nośny kraty (wymiar pomiędzy podporami, np. dla kanału będzie to jego szerokość): 1300 mm.

Wymiar poprzeczny: 1000 mm.

Płaskownik nośny (wysokość i grubość): 30x2 mm.

Pręt łączący żłobiony: 5 mm.

Oczko ( w osiach, pierwszy wymiar to odległość pomiędzy płaskownikami nośnymi): 34x38 mm.

Materiał: Stal ocynkowana ogniowo.

Norma wykonania: DIN 24537.

Masa sztuki: ok. 26 kg.

 



Powierzchnia - cynkowanie ogniowe

 

Krata została pokryta warstwą cynku poprzez zanurzenie w wannie wypełnionej roztworem cynku o temperaturze ponad 400°. Metoda gorącej kąpieli (hot dip galvanizing) jest uznawana za najskuteczniejszą metodę cynkowania, która zapewnia najtrwalszą powłokę i najdłuższy okres ochrony antykorozyjnej. Powłoka cynkowa nie wymaga konserwacji a czas ochrony w środowisku mało zanieczyszczonym wynosi od 30 do 50 lat.

 



Nośność kraty

 

Maksymalne obciążenie równomiernie rozłożone (np. maszyny, towar): 472 kg

Maksymalne obciążenie skupione na powierzchni 200x200 mm (ruch pieszych lub opona samochodowa): 106 kg

Nośność kraty jest niewystarczająca do użytku jako podest do ruchu pieszych. Wymagana jest dodatkowa podpora!
 

Nośność kraty zależy od liczby płaskowników nośnych (pierwszy wymiar oczka - im mniejszy tym więcej płaskowników), ich wysokości i grubości oraz rozstawu podpór. Oferowana krata przeznaczona jest do ruchu pieszych. Jeżeli niezbędna jest większa nośność proszę przesłać zapytanie podając:

  • Wymiar nośny kraty ( L ).
  • Wymiar poprzeczny kraty ( B ).
  • Ilość krat lub łączną długość ciągu komunikacyjnego.
  • Oczko (standardowe 34x38 mm).
  • Pożądaną nośność (w kg, tonach lub kN).
  • Typ nacisku (dynamiczny, np. auto czy statyczny - maszyna, towar) - proszę opisać.
  • Wersję materiału i powierzchni (stal goła, ocynkowana, nierdzewna).
  • Kod pocztowy miejsca dostawy.

 



Montaż

 

Kraty mocuje się do konstrukcji stalowej przy pomocy elementów montażowych. Dobór odpowiedniego elementu zależy od rodzaju kształtownika konstrukcji, do którego będziemy przytwierdzać kratę, rozstawu oczka oraz miejsca przeznaczenia.
 

Najpopularniejszym elementem montażowym jest klema (inaczej klamra, łapka), która składa się z górnej klamry zachodzącej pomiędzy płaskowniki nośne i posiadającej otwór przelotowy, śruby, która przechodzi przez ten otwór, klamry dolnej (łapki), która zachodzi za kształtownik oraz nakrętki kwadratowej. Często stosuje się również montaż przelotowy bezpośrednio przez konstrukcję stalową z pominięciem łapki.
 

Dla nieregularnych kształtowników (np. ceowników C120) stosuje się haki. Dobór haka zależy od kształtownika i jego wymiarów. Kraty mocowane do powierzchni betonowej można zamontować przy pomocy kołków wstrzeliwanych lub kotw.
 



Zastosowania

 

Kraty pomostowe dzięki prostocie wykonania, trwałości i łatwemu montażowi stały się nieodłącznym elementem otaczającej nas architektury.
 

Odbiorcy prywatni najczęściej wykonują przy ich pomocy schody zewnętrzne, które prowadzą na wyższe kondygnacje budynków wielorodzinnych omiając główne wejście. Często wykorzystuje się je również jako element przejazdu na posesję lub do garażu nad kanałami odwadniającymi lub potokami. Spotkać można także tarasy, balkony a nawet wewnętrzne antresole wykonane z krat pomostowych.
 

W przemyśle elementy z krat pomostowych tworzą różnego rodzaju konstrukcje poprawiając bezpieczeństwo i pozwalając na najlepsze wykorzystanie powierzchni produkcyjnej lub magazynowej. Najczęściej kraty wykorzystywane są w przemyśle chemicznym, spożywczym, wydobywczym, morskim czy metalurgicznym. Z elementów tych tworzy się podesty, ciągi komunikacyjne, schody awaryjne czy kręte, pomosty robocze i wiele innych.
 

Ciekawym i coraz popularniejszym rozwiązaniem jest użycie krat jako przęseł ogrodzeniowych lub balkonowych. Popularność tych rozwiązań jest pochodną niskiej ceny, trwałości i estetyki wykonania. Na budynkach wielorodzinnych elementy z rur nierdzewnych zaczęły być wypierane przez te wykonywane z krat pomostowych.
 

Kraty świetnie sprawdzają się jako wypełnienie kanałów naprawczych lub elementów najazdowych w warsztatach samochodowych lub stacjach diagnostycznych. Podesty takie muszą jednak spełniać odpowiednie parametry nośności. Nieodpowiednio dobrane kraty szybko się zużyją, zmuszając do wymiany lub, co gorsza, spowodują nieodwracalne szkody. Dlatego przed zakupem upewnij się, że krata posiada odpowiednią nośność dostosowaną do ruchu samochodów osobowych lub ciężarowych.

alt


+ 48 667 972 561

+ 48 17 860 90 88
+ 48 731 643 382

 
. . . . . .
 
alt

sklep@kraty-pomostowe.com.pl
. . . . . .

alt
Fax

+ 48 17 860 90 61
. . . . . .

alt

Godziny obsługi telefonicznej

poniedziałek - piątek 7.00 - 15.30
Prócz krat o standardowych wymiarach wykonujemy również kraty pod indywidualne zamówienie, gdzie parametry dobierane są do potrzeb danego zlecenia. Poniżej znajdują się: wypunktowany proces zamówienia, opis warunków zamówienia (np. czasu realizacji), proces produkcji oraz opis parametrów, które należy podać by uzyskać wycenę.
 


Zamówienie krat pod wymiar w 8 krokach:

  1. Przesłanie zapytania na nasz adres e-mail (sklep@kraty-pomostowe.com.pl) podając parametry opisane niżej i/lub rysunki, zdjęcia, inne dokumenty.
  2. Otrzymanie oferty handlowej zawierającej cenę, formę płatności, czas realizacji, koszty dostawy, ważność oferty oraz szczegóły dotyczące produktów.
  3. Przesłanie zamówienia podając jednocześnie dane do dostawy wraz z osobą kontaktową i numerem telefonu (wymagane przy dostawie) oraz dane do faktury.
  4. Otrzymanie danych do przedpłaty (pro forma).
  5. Wpłata na konto i przesłanie elektronicznego potwierdzenia (przyśpieszy przekazanie zlecenia do realizacji).
  6. Wykonanie elementów.
  7. Dostawa elementów pod wskazany adres po wcześniejszej awizacji.
  8. Wystawienie dokumentu sprzedaży oraz dokumentów jakości i przesłanie na adres e-mail, bądź pod wskazany adres pocztowy.
 


Warunki realizacji:
 

  • Czas realizacji - zależy od aktualnego obłożenia w Dziale Produkcji oraz złożoności danego zlecenia, i podawany jest indywidualnie dla każdego zapytania. Czas realizacji obejmuje produkcję, cynkowanie oraz dostawę. Wykonanie krat zgrzewanych zajmuje zwykle od 2 do 4 tygodni
  • Płatność - ze względu na produkt wykonywany na podstawie indywidualnego projektu wymagana jest przedpłata na konto na całość zamówienia, bądź zaliczka na uruchomienie.
  • Dostawa - produkcja odbywa się w różnych zakładach na terenie Polski, stąd zamówienie najczęściej wiąże się z dodatkowym kosztem dostawy, który podawany jest w ofercie. Najczęściej kraty dostarczane są na palecie przez firmy spedycyjne, np. Schenker, Raben, Rohlig Suus. Czas dostawy nie przekracza 2 dni roboczych od dnia wysyłki. W przypadku elementów długich i niestandardowych czas dostawy może się wydłużyć.
  • Atesty - wszystkie nasze produkty spełniają odpowiednie normy i są dopuszczone do stosowania w budownictwie - m.in. aprobata ITB, atest PZH, deklaracja zgodności 2.1 (PN/EN-45014, EN-10204/2.1).
 


Proces produkcji:

  1. Przyjęcie zlecenia wraz z dokumentacją techniczną.
  2. Kraty zgrzewane produkuje się z mat o długości 6100 mm i szerokości 1000 mm. Z mat wycina się elementy i w razie potrzeb łączy (spawa) w większe.
  3. Kraty zostają przetransportowane do cynkowani, gdzie podlegają szeregu procesów: trawieniu, odtłuszczaniu, suszeniu, cynkowaniu i studzeniu. Proces cynkowania jest czasochłonny i najczęściej trwa tydzień (biorąc pod uwagę obłożenie cynkowni i czas oczekiwania).
  4. Całość jest zabezpieczana na palecie i wysyłana do klienta.
 


Parametry krat - podawane w zapytaniu

  1. Wymiar nośny kraty "L" (podawany w mm), czyli wymiar pomiędzy podporami. Jest to długość płaskowników nośnych. Często jest mylnie podawany jako szerokość kraty. Na przykładzie kanału naprawczego u mechanika, wymiar nośny jest szerokością kanału, a wymiar poprzeczny jego długością. Chcąc więc pokryć kanał o szerokości 0,9 m i długości 2,5 m będziemy potrzebować kraty o wymiarze nośnym 0,9 m. Wymiar poprzeczny powinniśmy podzielić zgodnie z zasadą 1+1+...+ reszta, czyli odcinki metrowe oraz to co pozostanie. W tym wypadku będą to dwie kraty 900x1000 mm i jedna krata 900x500 mm. W przypadku gdy krata jest wsparta na całej powierzchni, np. leży na posadzce betonowej, nie ma znaczenia który z wymiarów jest nośny. Maksymalna długość wymiaru nośnego wynosi 2,0 m.
  2. Wymiar poprzeczny "B" (podawany w mm), czyli długość prętów poprzecznych. Wymiar ten nie przenosi obciążenia. Jego maksymalna długość nie powinna przekraczać 2,0 m.
  3. Wysokość i grubość płaskownika nośnego (podawany w mm). Od tego parametru zależy nośność i masa elementu. Standardowym płaskownikiem używanym do ruchu pieszych jest 30x2 i 30x3 mm. Jednak w przypadku dużego rozstawu podpór (np. 1,8 m) wymagane będzie użycie mocniejszego płaskownika. Dostępne płaskowniki nośne - 20x2, 20x3, 25x2, 25x3, 25x4, 30x2, 30x3, 30x4, 30x5, 35x2, 35x3, 35x4, 40x2, 40x3, 40x4, 40x5, 50x2, 50x3, 50x4, 50x5. 
  4. Rozstaw oczka (podawany w mm), czyli wymiar pomiędzy płaskownikami nośnymi i prętami poprzecznymi. Standardowy rozstaw wynosi 34.3x38.1 mm. Inne przykładowe rozstawy: 15x22, 25x24, 30x22, 25x38, 34x50. Im mniejszy pierwszy wymiar rozstawu oczka, tym większa nośność (i większa ilość płaskowników nośnych).
  5. Przeznaczenie i nośność. Aby dobrać odpowiedni produkt niezbędne jest poznanie jego przeznaczenia. Najczęściej można spotkać się z zapytaniami na temat krat o konkretnej nośności. Parametr ten zależy od rozstawu podpór (wymiar "L"), rodzaju obciążenia - statyczne (towar, maszyna) / dynamiczne (ruch samochodów, wózków) i masy tych elementów. Podając ten parametr należy opisać rodzaj obciążenia i jego wielkość, np. ruch aut osobowych o masie do 2,0t, albo towar na palecie do 1,5 t.
  6. Materiał / powierzchnia - stal zwykła, stal zwykła + cynkowanie lub stal nierdzewna. Najpopularniejsza jest stal zwykła ocynkowana, ze względu na niską cenę i skuteczną ochronę antykorozyjną.
  7. Miejsce dostawy - kod pocztowy oraz miejscowość - wymagane w celu określenia kosztów dostawy.
 


Różnica pomiędzy wymiarem nośnym "L" i poprzecznym "B":


alt


 


Przykładowy rysunek techniczny z naniesionymi parametrami:

alt

 


Nomenklatura dla krat pomostowych:



alt

 


Przykładowe zapytania ofertowe:


"Proszę o ofertę na poniższe elementy według wskazanych parametrów.

Wykaz elementów:
  1. KRATA ZGRZEWANA L-500 B-800 34x38/30x2 OCYNK - 2 sztuki
  2. KRATA ZGRZEWANA L-500 B-1200 34x38/30x2 OCYNK - 1 sztuka
Kraty będą służyły jako podesty do ruchu pieszych. Miesjce dostawy - 35-105 Rzeszów."

...

"Potrzebuję przykryć kanał samochodowy o szerokości 102 cm i długości 3,6 m. Na kanał najeżdżają auta o masie do 1,6 tony. W chwili obecnej za ramkę służy kątownik 50x50 mm. Proszę aby waga elementów nie przekraczała 30 kg, aby móc samodzielnie zdemontować podesty. Miejsce dostawy - 41-225 Sosnowiec"
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu