Dostępność: Dostępny
Czas wysyłki: 24 godziny
Koszt wysyłki: od 160,00 zł
Numer katalogowy: T42822
Stan produktu: Nowy
Przedmiotem oferty jest krata pomostowa wciskana o wymiarach zewnętrznych 1000x500 mm, wykonana z płaskownika nośnego 30x3 mm oraz płaskownika poprzecznego 9X1,5 mm. Całość obramowana jest płaskownikiem gładkim o wymiarze 30x2, który stabilizuje i usztywnia całą konstrukcję. Dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii prasowania produkt jest trwały i niepodatny na odkształcenia.
Wykonanie
Kraty pomostowe wciskane wykonywane są z określonej liczby płaskowników nośnych, które łączone są z płaskownikami poprzecznymi przy pomocy prasy, która wciska oba elementy w siebie z siłą 100 ton. Całość odbywa się na zautomatyzowanej linii produkcyjnej. W procesie tym w każdym miejscu wzajemnego stykania się płaskowników powstaje trwałe połączenie, które tworzy jednorodną konstrukcję o dużo większej stabilności oraz odporności na obciążenia, skrzywienia i wibracje w porównaniu do innych rodzajów krat.
Parametry
Wymiar nośny kraty (wymiar pomiędzy podporami, np. dla kanału będzie to szerokość): 1000 mm.
Wymiar poprzeczny: 500 mm.
Płaskownik nośny (wysokość i grubość): 30x3 mm.
Płaskownik poprzeczny: 9X1,5 mm.
Oczko ( w osiach, pierwszy wymiar to odległość pomiędzy płaskownikami nośnymi): 33x33 mm.
Materiał: Stal ocynkowana ogniowo.
Norma wykonania: DIN 24537.
Masa sztuki: ok. 14 kg.
Powierzchnia - cynkowanie ogniowe
Krata została pokryta warstwą cynku poprzez zanurzenie w wannie wypełnionej roztworem cynku o temperaturze ponad 400°. Metoda gorącej kąpieli (hot dip galvanizing) jest uznawana za najskuteczniejszą metodę cynkowania, która zapewnia najtrwalszą powłokę i najdłuższy okres ochrony antykorozyjnej. Powłoka cynkowa nie wymaga konserwacji a czas ochrony w środowisku mało zanieczyszczonym wynosi od 30 do 50 lat.
Nośność kraty
Maksymalne obciążenie równomiernie rozłożone (np. maszyny, towar): 1 456 kg
Maksymalne obciążenie skupione na powierzchni 200x200 mm (ruch pieszych lub opona samochodowa): 255 kg
Nośność kraty zależy od liczby płaskowników nośnych (pierwszy wymiar oczka - im mniejszy tym więcej płaskowników), ich wysokości i grubości oraz rozstawie podpór. Oferowana krata przeznaczona jest do ruchu pieszych. Jeżeli niezbędna jest większa nośność proszę przesłać zapytanie podając:
Montaż
Kraty mocuje się do konstrukcji stalowej przy pomocy elementów montażowych. Dobór odpowiedniego elementu zależy od rodzaju kształtownika konstrukcji, do którego będziemy przytwierdzać kratę, rozstawu oczka oraz miejsca przeznaczenia.
Najpopularniejszym elementem montażowym jest klema (inaczej klamra, łapka), która składa się z górnej klamry zachodzącej pomiędzy płaskowniki nośne i posiadającej otwór przelotowy, śruby, która przechodzi przez ten otwór, klamry dolnej (łapki), która zachodzi za kształtownik oraz nakrętki kwadratowej. Często stosuje się również montaż przelotowy bezpośrednio przez konstrukcję stalową z pominięciem łapki.
Dla nieregularnych kształtowników (np. ceowników C120) stosuje się haki. Dobór haka zależy od kształtownika i jego wymiarów. Kraty mocowane do powierzchni betonowej można zamontować przy pomocy kołków wstrzeliwanych lub kotw.
Zastosowania
Kraty pomostowe dzięki prostocie wykonania, trwałości i łatwemu montażowi stały się nieodłącznym elementem otaczającej nas architektury.
Odbiorcy prywatni najczęściej wykonują przy ich pomocy schody zewnętrzne, które prowadzą na wyższe kondygnacje budynków wielorodzinnych omiając główne wejście. Często wykorzystuje się je również jako element przejazdu na posesję lub do garażu nad kanałami odwadniającymi lub potokami. Spotkać można także tarasy, balkony a nawet wewnętrzne antresole wykonane z krat pomostowych.
W przemyśle elementy z krat pomostowych tworzą różnego rodzaju konstrukcje poprawiając bezpieczeństwo i pozwalając na najlepsze wykorzystanie powierzchni produkcyjnej lub magazynowej. Najczęściej kraty wykorzystywane są w przemyśle chemicznym, spożywczym, wydobywczym, morskim czy metalurgicznym. Z elementów tych tworzy się podesty, ciągi komunikacyjne, schody awaryjne czy kręte, pomosty robocze i wiele innych.
Ciekawym i coraz popularniejszym rozwiązaniem jest użycie krat jako przęseł ogrodzeniowych lub balkonowych. Popularność tych rozwiązań jest pochodną niskiej ceny, trwałości i estetyki wykonania. Na budynkach wielorodzinnych elementy z rur nierdzewnych zaczęły być wypierane przez te wykonywane z krat pomostowych.
Kraty świetnie sprawdzają się jako wypełnienie kanałów naprawczych lub elementów najazdowych w warsztatach samochodowych lub stacjach diagnostycznych. Podesty takie muszą jednak spełniać odpowiednie parametry nośności. Nieodpowiednio dobrane kraty szybko się zużyją, zmuszając do wymiany lub, co gorsza spowodują nieodwracalne szkody. Dlatego przed zakupem upewnij się, że krata posiada odpowiednią nośność dostosowaną do ruchu samochodów osobowych lub ciężarowych.
Zamówienie krat pod wymiar w 8 krokach:
Warunki realizacji:
Proces produkcji:
Parametry krat - podawane w zapytaniu
Różnica pomiędzy wymiarem nośnym "L" i poprzecznym "B":
Przykładowy rysunek techniczny z naniesionymi parametrami:
Nomenklatura dla krat pomostowych:
Przykładowe zapytania ofertowe: